Miksi näin kävi?
+4
Fossiili
Nimetön
-anzzu
mimmim
8 posters
Sivu 1 / 1
Miksi näin kävi?
Ostin mulletoi.comista tuollasen triops-pakkauksen. Ensinnäkin niistä 30 munasta kuoriutui vaan yksi. Aikansa oltuaan tuossa pienemmässä astiassa ton "teepussin" kera siirsin sen isompaan astiaan, jossa on hiekkaa, kasvi, lämmityslaite ja ilmapumppu. Ilmapumppua en ole pitänyt yötä päivää päällä koska alkuun tuo otus tuntui vähän vierastavan sitä. Lämpötilakin on pysynyt kaiken aikaa tuon vaaditun 22-29° välillä, yleensä n. 26°. Nyt n. pari päivää oltuaan tuossa isommassa astiassa huomaan, että triopsini ei liiku, se on tuolla pohjalla liikkumattomana, kuolleena. Miksi näin kävi, mitä tein väärin? Voiko tossa isommassa astiassa olla jotain vialla? Astia on kuitenkin alle 10 litraa, eli en luulisi sen olevan liian iso/liian pieni. Voiko nuo otukset kuolla yksinäisyyteen? ;(
mimmim- Aloittelija
-
Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 05.12.2008
Voihh..
Kurja juttu ;< itselläni ei ole kyllä mitään hajua asiasta kun omat triopsini ovat vasta synnytysosastolla :/ Itsekin ostin munat mulletoi.comista. Toivottavasti ensi kerralla paremmin : )
-anzzu- User
- Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 27.12.2008
Vs: Miksi näin kävi?
Jos niissä munissa oli jotain "vikaa"? :S En usko, että triops kuolee yksinäisyyteen. Käytitkö lähdevettä kuoriutumisastiassa?
vs. miksi näin kävi
Jos triopsit laittaa tavalliseen vesijohtoveteen heittävät henkensä heti ellei niitä ole totuttanut siihen pikku hiljaa... Uusien kasvattajien kannattaa käyttää vain lähdevettä...
Fossiili- User
-
Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 32
Motto: : "Jumala armahtaa, minä en..."
Registration date : 25.03.2008
Minulla oli yksinäinen triopsi, joka eli jonkin pari-kolme kuukautta ihan tyytyväisenä. Se oli tosin syönyt lajitoverinsa. En usko, että ne voivat välttämättä kuolla yksinäisyyteen. Ehkä vika oli jotenkin vedessä, jos se oli hanavettä? Toisaalta siihen ei ehkä ollut mitää oudompaa syytä, jos se vain kuoli muuten vain. En tosin tiedä, kuolevatko ne normaalisti ihan muuten vain. Mutta kannattaa ehkä kokeilla uudelleen, jospa ne lähtisivät kasvamaan!
-Chrystal-- User
-
Viestien lukumäärä : 7
Asun : Pohjois-Suomessa
Motto: : Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää-kokemusta on!
Registration date : 18.06.2008
-Chrystal- kirjoitti:Minulla oli yksinäinen triopsi, joka eli jonkin pari-kolme kuukautta ihan tyytyväisenä. Se oli tosin syönyt lajitoverinsa. En usko, että ne voivat välttämättä kuolla yksinäisyyteen. Ehkä vika oli jotenkin vedessä, jos se oli hanavettä? Toisaalta siihen ei ehkä ollut mitää oudompaa syytä, jos se vain kuoli muuten vain. En tosin tiedä, kuolevatko ne normaalisti ihan muuten vain. Mutta kannattaa ehkä kokeilla uudelleen, jospa ne lähtisivät kasvamaan!
^^ Hahhaa,, repesin tolle: Se oli tosin syönyt lajitoverinsa....
Tuskin kuolevat yksinäisyyteen. Kuinka vanha se sun triopsisi oli? Ehkä ehti munia jonnekkin
Sintti- User
-
Viestien lukumäärä : 7
Asun : Perhossa
Motto: : Älä lannistu ;)
Registration date : 12.07.2009
heips!
itse laitoin toissailtana munat veteen, ja sieltä tuli kymmenkunta toukkaa, mutta eilen illalla kun katsoin, en löytänytkään samaa määrää vaan isoimmat olivat kadonneet, ja oli syntynyt niitä piiiiikkuruisia uusia poikasia. Oon ymmälläni, koska eihän ne pienemmät nyt toisiaan suurempiaan) kai vielä syö, ja ei kai sitä kannibalismia esiinny vielä noin pikkuisina??????????Who knows?
itse laitoin toissailtana munat veteen, ja sieltä tuli kymmenkunta toukkaa, mutta eilen illalla kun katsoin, en löytänytkään samaa määrää vaan isoimmat olivat kadonneet, ja oli syntynyt niitä piiiiikkuruisia uusia poikasia. Oon ymmälläni, koska eihän ne pienemmät nyt toisiaan suurempiaan) kai vielä syö, ja ei kai sitä kannibalismia esiinny vielä noin pikkuisina??????????Who knows?
liaani- User
- Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 17.08.2009
Minulla oli myös kerran mulletoi.comista Triopseja, kuoriutui 6, ainoastaan neljä selvisi 10 päivän ikäisiksi. Sitten onnistuin tappamaan kaikki kun syötin niille pinaattia, söivät kyllä ihan mielellään mutta kuolivat heti seuraavana päivänä. Eli siis varoittava esimerkki... ÄLÄ ANNA PINAATTIA TRIOPSEILLE
Sähköjänis- User
- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 10.12.2010
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa